
Kaupan Netflix
Saammeko esitellä, Singular Societyn
Pienen alan edelläkävijäjoukon Singular Society palasi aina samaan kysymykseen:
Miksi laatu on niin kallista?
Kuinka voimme tarjota asiakkaille korkealaatuisia tuotteita, jotka valmistetaan vastuullisesti, mutta jotka myös luovat terveellisen ja luotettavan pitkäaikaisen liiketoiminnan?
Ja näin - Singular Society syntyi
Sen sijaan, että maksaisit kovaa, kylmää käteistä tavaroista, Singular Society rakensi jäsenpohjaista palvelua tarjoavan konseptin, kuten Netflix. Yhteisön jäsenet voivat hankkia huolella valikoituja arjen tarpeellisia tuotteita niiden valmistuskustannushinnoilla. Brändi luottaa tilauspohjaiseen vähittäismyyntimalliin (subscription-based model), ja se tarjoaa korkealuokkaisia tuotteita palveluna jäsenilleen.
mahdollisuus
Uuden vähittäiskaupan liiketoimintamallin synnyttäminen
✔️ Autetaan ihmisiä ostamaan vähemmän tarjoamalla heille mahdollisuus ostaa parempaa.
✔️ Tarjotaan huolella valikoitu lajitelma laadukkaita, vastuullisesti valmistettuja tuotteita niiden valmistushinnalla, uuden jäsenmaksuihin pohjautuvan vähittäiskaupan liiketoimintamallin kautta.
Kyky innovoida on jokaisen menestyvän brändin elinehto. Kutsutaan sitä sitten eloonjääntikamppailuksi, ketteryydeksi tai yksinkertaisesti maalaisjärjeksi, innovaatiokyky mahdollistaa verkkokaupan menestyksen - ja edelläkävijyys etumatkan kilpailijoihin. Tähän ajatukseen perustuu myös huippubrändi Singular Societyn toimintatapa.
"Perinteisen vähittäiskaupan malli sisältää monia suuria riskejä. Se on raskasta kassalle, eikä kovin vastuullista. Siirtymällä kohti tilauspohjaista mallia Singular Society voisi kokeilla uutta liiketoimintamallia, jossa heidän tulonsa eivät enää tule tuotteiden voittomarginaaleista, vaan jäsenmaksusta, aivan kuten Netflixillä."
Erik Zetterberg,ensimmäisen vähittäiskaupan jäsenyyteen perustuvan tuotemerkin, Singular Societyn pioneeri.


haaste
✔️ Rakentaa täysin uudenlainen liiketoimintamalli valmiille verkkokauppa-alustalle, jota ei lähtökohtaisesti ole tarkoitettu tilauspohjaiselle liiketoimintamallille.
✔️ Suunnitella tilauspohjainen kokeilukauppa nopean kokeilun verkkokaupaksi, jossa on mukana kolmannen osapuolen tarjoama logistiikka, useita myyntikanavia jne. Kaikki yhdellä helppokäyttöisellä alustalla, jolla on lukemattomia skaalautuvuusmahdollisuuksia.
✔️ Luoda oikea viestintätyökalujen kokonaisuus, jolla tavoittaa asiakkaat monissa eri kanavissa
“Malli antaa meille mahdollisuuden käsitellä vähittäiskaupan suurta ongelmaa: kun haluat tuottaa korkealaatuista, se tulee uskomattoman kalliiksi voittomarginaalien vuoksi. Tämän halusimme ratkaista. Halusimme kohtuullistaa laadun hinnaltaan, ja uskomme, että tämä malli voi mahdollistaa sen.”
Erik Zetterberg, perustaja, Singular Society
Katso Erik Zetterbergin haastattelu Singular Societyn ainutlaatuisen liiketoimintamallin luomisesta
RATKAISU
Uuden jäsenyyteen pohjautuvan liiketoimintamallin testaaminen Shopify Plus -alustalla
✔️Rakennettiin nopean kokeilun tilauspohjainen verkkokaupan liiketoimintamalli Shopify Plus -alustalle.
✔️ Otettiin käyttöön Klaviyo, sähköpostiräätälöintiin erikoistunut automatisointityökalu Singular Societyn kasvavan yhteisön kasvattamiseen ja asiakassuhteiden vaalimiseen.
✔️ Luotiin poikkeuksellinen asiakaskokemus, joka tekee asiakkaista superfaneja.


TULOKSET
✔️ Singular Societyn visio herätettiin henkiin yhdessä.
✔️ Mahdollistaa jäsenyyteen perustuvan vähittäiskaupan liiketoimintamallian testaamisen
✔️ Helppo laajentaa, kun malli osoittautuu onnistuneeksi
✔️ Singular Societyn asiakkaille lähetetään korkealaatuisia uutiskirjeitä, jotka herättävät kiinnostusta sisällön kautta. Singular Societyn kirjeiden klikkausaste on erittäin korkea ja avaamisaste huikeat 66%, kun alan vertailuarvo on n. 20%.
Yhdistämällä Singular Societyn käänteentekevän vision omaan kattavaan verkkokauppaosaamiseemme, lanseerasimme maailman ensimmäisen tilauspohjaisen jäsenten verkkokaupan muutamassa kuukaudessa. Singular Society testaa yhä uutta liiketoimintamalliaan ja omaa työkalut sen skaalaamiseen heti, kun sen aika on.
Singular Society hakee jatkuvaa kasvua yhdessä Woolmanin verkkokaupan kasvutiimin kanssa. Ostokäyttäytymistä seurataan tiiviisti dataan pohjautuen. Innostus datalla johdettuun kaupankäynnin kasvattamiseen yhdistää Singular Societyn ja Woolmanin tiimejä