Kuinka autoimme Orkla Care Finlandia rakentamaan D2C -liiketoiminnan

ORKLA CARE FINLAND

Kuinka autoimme Orkla Care Finlandia rakentamaan D2C-liiketoimintamallin

”Woolman tuki projektin aikana oli ratkaiseva. Laajan verkkokauppakokemuksen, Shopifyn teknisten ratkaisujen tuntemuksen sekä vahvan Axla Logistics yhteistyön johdosta pystyimme lanseeraamaan oman D2C-liiketoimintamallimme nopeasti.”

–  Marita Hanhineva, markkinointijohtaja, Orkla Care Finland



Suora asiakassuhde loppukäyttäjään

MAHDOLLISUUS

HAASTEET

Ensimmäinen haaste

Kuinka aloittaa käytännössä?

Toinen haaste

Oikean strategian valinta

Kolmas haaste

Kolmannen osapuolen logistiikkakumppanin löytäminen

TÄRKEIMMÄT OPIT TOTEUTUKSESTA

Kuinka Orkla Care Finland, yhden pohjoismaiden vanhimman ja suurimman monialakonsernin maayhtiö toteutti ketterän ja nopean liiketoimintakokeilun?

✔️ Johtoryhmän vahva, yhteinen sitoutuminen ja Orkla konsernin tuki kokeilun tekemiselle

✔️ Liiketoimintakonsepti, joka perustuu asiakkaan saamaan arvoon, ei tuotteiden myyntiin

✔️ Kokeilun toteutus nykyisten järjestelmien ja prosessien ulkopuolella. Malli, joka on helppo ottaa käyttöön ja skaalata tai vaihtoehtoisesti lopettaa kivuttomasti

✔️ Resurssien turvaaminen. Orkla Care Finland palkkasi verkkokauppiaan kasvattamaan D2C -verkkokauppaa, turvasi riittävät resurssit asiakashankinnan toimenpiteiden toteuttamiselle, sopi sisäisesti markkinointibudjetista, jota voi skaalata

✔️ Yhdessä sovitut KPI:t onnistumisen arviointiin ja syntyvän tiedon ja datan käyttäminen sekä D2C- että B2B-liiketoiminnan kehittämisessä

✔️ Oikean kumppanin valinnan tärkeys. Valitse kumppani, joka kulkee rinnalla koko liiketoimintakokeilun ajan

TULOKSET