Woolman Oy

Woolman laajentaa Alankomaihin – amsterdamilainen Shopify-toimisto liittyy Woolman-tiimiin

Woolman laajentaa Alankomaihin – amsterdamilainen Shopify-toimisto liittyy Woolman-tiimiin

Nopea ja varma kasvu jatkuu Woolmanin laajentaessa toimintaansa Alankomaihin. Jalansijan Alankomaissa otetaan yhdessä amsterdamilaisen Digital Takeout -toimiston kanssa. 

Woolman on vuoden 2020 alussa lähes 50 verkkokauppaosaajan digitoimisto, jolla on toimipisteet Suomen ja Tukholman lisäksi nyt myös Alankomaissa. Woolman on Manner-Euroopan suurin Shopify Plus -partneritoimisto. 

– Yhdistämällä voimamme Digital Takeoutin kanssa saamme kaipaamaamme osaamista, joilla vauhditamme kasvua Euroopassa. Alankomaiden verkkokauppakenttä on yksi Euroopan mielenkiintoisimmista! Olemme etsineet aktiivisesti partnereita laajentaaksemme toimintaamme. Digital Takeoutin kanssa jaamme saman intohimon verkkokauppaa ja verkkokauppiaiden kasvun vauhdittamista kohtaan, kokoaa Woolmanin managing partner Konsta Saarela, jonka vastuulla on Woolmanin Euroopan liiketoiminnot.  

Yli miljoona verkkokauppiasta käyttää Shopify-alustaa ja vahva kasvu jatkuu. Shopify ohitti eBayn liikevaihdoissa Yhdysvaltojen markkinoilla syyskuussa 2019. Euroopan markkinat ovat ottaneet Atlantin toista puolta hitaammin käyttöön SaaS-alustoja (software-as-a-service), mutta markkina kasvaa erittäin nopeasti. Woolmanin laskujen mukaan Alankomaiden markkinoilla Shopifyta tai sen järeämpää versiota, Shopify Plus -ratkaisua käyttää jo yli 10 000 verkkokauppiasta.

– On ollut ilo seurata, miten hienoa työtä Woolman on tehnyt Pohjoismaissa! Mahtavaa päästä tuomaan samaa osaamista ja asiantuntijuutta myös Alankomaiden markkinoille. Verkkokauppa tarvitsee menestyäkseen osaamista niin designissa, teknologioissa kuin kaupankäynnissä. Sen takia yhdistäminen tekee meistä voittamattomia, toteaa Digital Takeoutin perustaja ja toimitusjohtaja Marcel van Plateringen.  

– Amsterdamin toimistossamme on vahvaa brändi- ja design-osaamista, jota hyödynnämme myös muualla. Woolmanin missio on auttaa brändejä ja kauppiaita keskittymään liiketoiminnan kasvattamiseen ja kansainvälistymiseen tekniikan kanssa painimisen sijaan, sanoo Saarela. 

Verkkokauppa-asiaa suoraan sähköpostiisi?