Sisältö merkitsee ja siinä onnistuminen on kriittinen menestystekijä verkkokauppasi kasvussa

Oma erottuva sisältö on kultaa verkkokaupassa ja kasvattaa brändisi arvoa Woolman

Sisällön merkitys on nyt suurempi kuin koskaan.

Verkkokaupassa mikään ei ole tärkeämpää kuin sisältö, jolla vakuutat asiakkaasi ostamaan. Edes huikeasti suunnitellulla verkkosivustolla asiakkaasi eivät todennäköisesti klikkaa Osta painiketta, jos viestisi ei vakuuta heitä riittävästi.

Laadukkaan sisällön ja hyvin muotoillun tekstin tulisikin olla verkkokauppastrategiasi ytimessä. Kävijöistä asiakkaiksi konvertoiminen edellyttää keskimääräistä laadukkaampaa ja erottuvampaa sisältöä enemmän kuin koskaan aikaisemmin.

Luo sisältöä joka erottuu

Tiesitkö, että Instagramiin julkaistaan 347 222 tarinaa joka minuutti? Entä tiesitkö, että WhatsAppin kautta lähetetään 60 sekunnin välein jopa 41 666 667 viestiä? Entäpä ne 500 tuntia videota, jotka ladataan YouTubeen? Siinä on paljon sisältöä yhdessä minuutissa.

Samanaikaisesti kuluttajat ympäri maailman käyttävät lähes miljoona dollaria verkko-ostoksiin per minuutti.

Miten siis erotut joukosta ja houkuttelet Internetin ostovoiman ostamaan juuri Sinun yritykseltäsi, kun heitä pommitetaan jatkuvasti kasvavalla digitaalisella tiedolla?

Nostat tekemisesi toiselle tasolle.


Osallistu verkkokauppakilpailuun voittavalla hevosella

Ajattele verkkokauppaa raviurheiluna, jossa kilpailuun osallistuminen huonosti tuotetulla sisällöllä on sama kuin yrittää voittaa kilpailun kolmijalkaisella hevosella. Sen sijaan, että päätyisit voittajaksi et juuri liikahda lähtöviivalta muiden painellessa ohi. Sitä, mihin tällaisella suorituksella pääsee, kutsutaan makkaratehtaaksi.

Vältä makkaratehdas ryhtymällä tuottamaan korkealaatuista ja kiinnostavaa sisältöä, joka on suunnattu omalle yleisöllesi.

Luo yrityksellesi sopivaa sisältöä

Ensimmäinen lähtökohta on varmistaa, että sisältösi kiinnostaa asiakkaitasi ja yleisöäsi. Kuka tietää, saatat samalla saada sivustollesi arvokkaita linkkejä, jotka nostavat yrityksesi sijoitusta hakutuloksissa yhä korkeammalle. Ja mitä enemmän laadukkaita linkkejä saat, sitä enemmän Google-robotit suosivat sinua.

Toisin sanoen linkittäminen on tärkeä tekijä kilpailussa kärkisijoista. Miten sitten saamme näitä linkkejä? Kirjoittamalla asiaankuuluvaa sisältöä!

Huomaatko kuinka helppoa tämä lopulta on?

Kun luot yritykseesi liittyvää oikeaa sisältöä, et ainoastaan lisää sivustosi liikennettä, parannat lisäksi hakukonenäkyvyyttäsi. Samalla rakennat bränditunnettuutta ja luot oman alasi auktoriteetin aseman. Voittajakombo, win-win.

Buustaa sisältöjäsi rikkalla kirjolla sisältölajeja. Asiakkaasi kiinnittyvät ja SEO paranee.

Käytä monipuolista sisältöjen kirjoa SEO:n parantamiseksi

Vaikka videota pidetään nykyään sisältöjen kuninkaana, on kirjoitetussa sanassa edelleen voimaa. Sisällön tuottaminen on myös paljon edullisempaa kuin kokonaisen videotuotannon pyörittäminen. 

Paras tapa pysyä pelissä mukana on kuitenkin luoda hyvä yhdistelmä erityyppistä sisältöä SEO-ponnistelujen helpottamiseksi. Tämä voidaan saavuttaa esimerkiksi tekstin, videon ja infografiikan yhdistelmillä.

Alla esittelemme muutamia hyviä esimerkkejä verkkokauppaan soveltuvista sisältötyypeistä:

  • Blogit. Blogit lisäävät asemaasi vaikuttajana ja lisäävät myyntiä. Ne ohjaavat tasaista orgaanisen liikenteen virtaa verkkosivustollesi ja auttavat ajan myötä sijoittumaan korkeammalle Google-hauissa. Hyödynnä Shopify-blogiasi olennaisena osana verkkokauppastrategiaasi.
  • Uutiskirjeitten lähetys sähköpostilla. Ne ovat suora väylä sinulta asiakkaillesi ja erinomainen viestialusta tuotelanseerauksille ja kaikelle sille, mitä haluat kommunikoida asiakkaallesi. Uutiskirjeet ovat yksi kustannustehokkaimmista tavoista kasvattaa liiketoimintaasi.
  • Infografiikka. Infografiikat ovat visuaalisia esityksiä, jotka antavat helposti ymmärrettävän yleiskuvan aiheesta. Sen lisäksi, että ne on helppo sisäistää, niitä on myös helppo jakaa. Käy vaikka kurkistamassa omaa Pinterest- tai LinkedIn feediäsi, niin huomaat infografiikoiden suosion. 
  • Video. Esimerkiksi tarinallinen brändisisältö, animaatiot, how to-videot, tuotearvostelut jne. Kalliimpi, mutta erinomainen tapa lisätä bränditietoisuutta ja erottua joukosta.
  • Ladattava sisältö. E-kirjat, white paperit, mallipohjat jne. Tarjoamalla kävijöille jotain mikä tuo lisäarvoa, kasvatat mahdollisuuksiasi kääntää heidät liideiksi.
  • Sosiaalisen median sisältö. Se rakentaa brändiäsi ja ohjaa liikennettä verkkokauppaasi. Sosiaalinen media on erinomainen tapa sitouttaa yleisöäsi.

Saadaksesi nykyistä korkeamman sijoituksen hakutuloksissa, verkkosivustosi sisällön tulee olla hakukoneoptimoitua ja sisältää asiaankuuluvat avainsanat, metakuvaukset ja otsikot.

Lisäksi sinun on varmistettava, että tekstisi on aitoa ja alkuperäistä.

Tuota oma ainutlaatuinen sisältö brändiarvon nostamiseksi ja kaksoissisällön välttämiseksi

Tuplasisältöjen vaara

Kaksoissisältö on etenkin verkkokaupassa ongelmallista. Kun esimerkiksi useammat eri kaupat myyvät samoja tuotteita ja kaikki käyttävät samoja, valmistajan toimittamia tuotekuvauksia, sama identtinen sisältö päätyy kaikkialle verkkoon. Tämä johtaa siihen, että indeksoijien on vaikea tunnistaa mitä sisältöä heidän tulisi suosia.

Hakukoneet näyttävät harvoin useita versioita samasta sisällöstä. Sen sijaan ne valitsevat tunnistamansa parhaan sivuversion ja ohjaavat tämän kärkisijoille. Päällekkäinen sisältö johtaa heikompiin sijoituksiin ja liikenteen laskuun, joka puolestaan heikentää merkittävästi myyntiäsi. Eli, erotu ja aloita erottuminen luopumalla samoista tuotekuvauksista kuin kilpailijasi. Mukauta sisältöäsi siten, että se on ainutlaatuista ja sitouttavaa.  Käytä hyväksesi tarinankerrontaa, joka kytkeytyy brändiisi. Tämä voi viedä enemmän aikaa ja vaatii jonkin verran vaivannäköä, mutta lopulta se johtaa parempiin myynteihin.

Sisältömarkkinointi vs. maksettu mainonta

Monet yritykset menevät metsään keskittymällä yksinomaan maksettuun mainontaan. Tosiasiassa sisältömarkkinointi ja maksettu mainonta toimivat kauniisti yhteen. Ne ovat verkkokaupan kenguru ja vombatti. 

Maksullisen mainonnan hienous on siinä, että näet tuloksia välittömästi: voit käytännössä ampaista Google-haun kärkeen hetkessä.

Haittapuoli on kuitenkin se, että kun lopetat mainosten maksamisen, näkyvyytesi katoaa. Se on mennyttä, ellet kaiva kuvetta uudelleen.

Juuri tästä syystä sinun on ylläpidettävä yrityksesi sisältömarkkinointia! Totta, sisällöntuotannolla on omat alkukustannuksensa ja tulosten näkyminen voi kestää jonkin aikaa. Mutta, kun sisältöjä on julkaistu systemaattisesti, ne alkavat hiljalleen kiivetä SERP (Search Engine Result Page) -tikkaita, ansaiten klikkejä matkan varrella, ilman lisäinvestointeja.

Miksi siis tuhlata koko juustotahko maksettuun mainontaan, kun on taloudellisempiakin tapoja ajaa liikennettä verkkokauppasivustollesi?

sisällön tarkoitus on aikaansaada wow tunne Woolman

Tavoitteeksi WOW kokemus

Kilpailu verkkokaupassa on tiukkaa ja kiristyy jatkuvasti. Saavuttaaksesi haluamasi myyntitavoitteet sinun on varmistettava, että kaikki moottorin osat on hyvin öljytty ja toimivat kitkatta.

Jos kamppailet uudistuvan ja vaikuttavan sisällön luomisen kanssa ja haluat nostaa kerrontasi uudelle tasolle, anna Woolmanin kasvupalvelutiimin sisällöntuottajien auttaa.

Yhdessä nostamme sisältösi tasolle, joka sykähdyttää yleisöäsi ja saa aikaan WOW efektin.

Haluatko keskustella aiheesta lisää?

Ota yhteyttä

JENNI REHN, CONTENT PRODUCER, WOOLMAN