Woolman Oy

Pörräätkö päättömästi Shopifyn sovelluskaupassa? 6 muistisääntöä sovelluksen valintaan

Pörräätkö päättömästi Shopifyn sovelluskaupassa? 6 muistisääntöä sovelluksen valintaan

Shopifyn App Store on pullollaan sovelluksia, mikä mahdollistaa monipuolisten ominaisuuksien lisäämisen verkkokauppaan. Välillä saattaa kuitenkin iskeä valinnan vaikeus, kun useampi sovellus tarjoaa ratkaisun samaan ongelmaan.

Mitä kaikkea sitten pitää ottaa huomioon sovellusta valittaessa? Mistä tietää, että mikä sovellus on omaan verkkokauppaan sopiva? Woolmanin Supportin Elli keräsi pienen muistilistan helpottamaan verkkokauppiaan tuskaa sovelluksen valintaan.

1. Lue sovelluksen saamat arvostelut analyyttisesti

Arvostelut kannattaa lukea huolella, eikä vain tuijottaa sovelluksen saamia tähtiä. Esimerkiksi sovelluksen hallinta saattaa toimia huonosti jollakin vanhalla selaimella, minkä vuoksi joku tätä selainta käyttävä henkilö on voinut antaa huonot arvostelut. Sovellus saattaa toimia moitteettomasti käyttämälläsi selaimella.

2. Tarkista, että sovelluksen sisällön saa haluamallesi kielelle

Kaikissa sovelluksissa kielikäännökset eivät ole mahdollisia. Tätä ei aina löydy suoraan Shopify App Storesta, joten on syytä tarkistaa myös sovelluksen omat sivut. Tarvittaessa voi varmistaa käännettävyyden suoraan sovelluksen tuesta tai sitten meiltä Woolmanilta.

3. Tarkista hinnoittelu

Monissa sovelluksissa on useita eri maksutasoja. Vaikka hinta ei olisikaan kaikkein päällimmäisenä mielessä, kannattaa tarkistaa maksutasot myös ominaisuuksien takia. Kaikki sovelluksen ominaisuudet eivät välttämättä sisälly kaikkiin maksutasoihin.

4. Älä lataa sovelluksia pelkästään testaamista varten

Jotkut sovellukset jättävät jälkeensä jäämiä koodista, vaikka itse sovellus poistettaisiin. Koodista jääneet jäämät voivat hidastaa pysyvästi kauppaasi. Lisäksi niiden poistaminen voi olla hyvin haastavaa tai jopa mahdotonta.

5. Ota aina uusi kopio teemasta ennen sovelluksen lataamista

Jotkut sovellukset tekevät muutoksia verkkokauppasi teeman koodiin ja muutosten peruuttaminen voi olla hyvin hankalaa. Tästä syystä on erittäin tärkeää ottaa teemasta kopio, jotta muutoksista pääsee eroon. 

6. Sovelluksilla on aina tuki

Monet eivät tiedä tätä. Jos sovellus on Shopifyn virallisessa sovelluskaupassa, niin sovelluksella on aina tuki. Tuen pitää myös olla tietylle tasolle saakka maksutonta. Sovelluksen tuen yhteystiedot löydät sovelluksen virallisilta sivuilta ja sovelluksen sivulta Shopifyn sovelluskaupasta.

Tuliko mieleen kysymyksiä? Onko sinulla vaikeuksia löytää sovellus, joka ratkaisee ongelmasi? Tarvitsetko ehkäpä apua asennuksessa? 

Laita meille viestiä osoitteeseen support@woolman.io, niin katsotaan sovellukset kuntoon!

Teksti: Elli Aurasmaa, Customer success specialist / Woolman

Lue lisää:

Verkkokauppa-asiaa suoraan sähköpostiisi?