Osallistuitko ilmaiseen NetSuite demoon ja mietit mitä nyt?

Osallistuitko NetSuite demoon ja mietit miten edetä seuraavaksi?

Monelle NetSuite ERP hankintaa suunnittelevalle tämä on tuttu tilanne. Eri toimittajia on useita ja lähes kaikki tarjoavat NetSuiten maksutonta demoa. Demo on erinomainen mahdollisuus päästä näkemään käytännössä se, mitä reaaliaikainen läpinäkyvyys tarkoittaa ja siihen, miltä eri käyttäjiä varten laaditut dashboardit näyttävät. 

Millainen tunne sinulle jäi demosta?

Demo -tilanne on erinomainen mahdollisuus tunnustella itseäsi ja sitä, vaikuttaako esittelyä pitävä yritys ja tiimi sellaiselta, jonka kanssa tuntuisi luontevalta edetä käyttöönottoon. Yhteisen keskustelun aikana saat jo paljon hiljaista tietoa ja käsitystä siitä, miten yhteistyö kyseisen kumppanin kanssa etenisi. Meidän vahva suosituksemme on, että luotat intuitioosi.  

NetSuite demoon osallistuminen ei sido sinua vielä mihinkään

Jokainen NetSuite kumppani on erilainen ja pystyy auttamaan eri lähtökohdista

Demo on näyteikkuna NetSuiten kyvykkyyteen ja rajattomiin mahdollisuuksiin. Se on kuin hyvä traileri mielenkiintoiseen elokuvaan, jossa hyvä kumppani kykenee omimaan itselleen parhaan sivuroolin. Onnistuneen demon jälkeen pitäisi olla valtava halu edetä kohti konkretiaa ja keskustelua: “Miten NetSuite saadaan meille käyttöön mahdollisimman helposti ja vaiheittain?”. Asiakastaan kuunteleva kumppani on valmiina tekemään yksilöllisen ehdotuksen ja homma lähtee etenemään.  

Joskus käy kuitenkin niin, että demo herättää kiinnostuksen NetSuiteen, mutta jostain syystä intuitio pistää jarruja kumppanin suhteen. Ei hätää, tässä vaiheessa kaikki vaihtoehdot ovat edelleen käytettävissä. Kaikki kumppanit järjestävät demoja ja joskus käy niin, etteivät intressit tai kemiat kohtaakaan täysin. On aika siirtyä vertailemaan kumppaneita. 


Kuinka edetä kumppanin valinnassa NetSuite käyttöönottoon?

Istu rauhassa alas ja selvitä itsellesi, mikä aiheutti tunteen sille, että demon pitänyt kumppani ei tunnu itsestään selvältä valinnalta. Vertailkaa kokemusta ja ajatuksia kollegan kanssa (on aina suositeltavaa ottaa toinenkin silmäpari mukaan demoon, tästäkin syystä). 

Seuraavaksi dokumentoi, millaisia asioita toivotte kumppanilta: 

  1. Haluatteko ostaa pelkät lisenssit NetSuiteen ja esim. palkata sisäisen projektipäällikön erikoistumaan NetSuiteen?
  2. Onko teille tärkeää samalla ulkoistaa kirjanpito ja taloushallinnon palvelut? Jos on näin, tämä ohjaa kumppanivalinnassa omaan suuntaansa.
  3. Arvostatteko sitä, että teille laaditaan liiketoimintalähdökohdista NetSuite käyttöönottoon kokonaisuus, jolla pääsette hyvin liikkeelle tarpeellisilla moduleilla. Järjestelmä otetaan teille vaiheistetusti käyttöön ja kumppani pystyy tekemään jatkuvaa kehitystä yksilöllisiin tarpeisiin, sekä tukemaan myös käyttöönoton jälkeen? 
  4. Haluatteko käyttöönoton, jonka jälkeen teillä ei ole vendor lock -tilannetta vaan voitte täysin itsenäisesti päättää kehityksen jatkosta sisäisenä työnä tai kumppanin kanssa? 
  5. Tuoko teille arvoa se, että valittava kumppani kehittää itse NetSuiteen lisäominaisuuksia, jotka tukevat lokaaleja toimintoja? 

Pyydä useampi kumppani neuvotteluun demon jälkeen

Kun teille on tarkentunut se, millaisen kumppanuuden ja palvelun laajuuden haluatte, ota yhteyttä useampaan kumppaniin. Uusille haettaville kumppaneille on hyvä kertoa että olette jo saaneet demon NetSuiteen. Näin kumppanit osaavat jo ensi keskustelussa kartoittaa lähtökohtanne oikein ja pitää teille mahdollisimman osuvan esityksen siitä, millaista yhteistyötä itse kukin tarjoaa varsinaiseen käyttöönottoon. Samalla selviää, millaisia jatkopalveluja kukin tarjoaa. ERP -projekti on aina iso investointi ja keskustelut eri toimittajien kanssa hyödyttävät teitä varmasti päätöksen tekemisessä.

Kokemukset neuvotteluista ja intuitio auttavat teitä ratkaisemaan sen, kenen kanssa kannattaa edetä.  

Milloin kannattaa pyytää Woolman mukaan keskusteluihin?

Woolmanilla on neljä vahvuutta, jotka erottavat meidät useimmista NetSuite toimittajista: 

1. Saatte itse täysin päättää sen, miten järjestätte kirjanpito -tai taloushallintopalvelut yrityksessänne. Me emme tuota niitä.  Jos kuitenkin tarvitsette apua esim. koulutusten tai konsultoinnin muodossa, olemme käytettävissä myös käyttöönoton jälkeen.

2. Kehitämme ja ylläpidämme Woolman Banking -palvelua, jolla saat pankkiyhteydet pohjoismaisten pankkien kanssa toimimaan saumattomasti NetSuiten kanssa. Saat myös verkkolaskuoperaattoreiden palvelut ja tulorekisterit kytkettyä NetSuiteen Woolman Bankingin avulla. Tämä palvelu on saatavilla täysin itsenäisenä, mikäli se on puuttuva pala nykyistä toimintaanne.

3. Meidän palvelumme sisältää aina myös järjestelmän käyttöönoton, emme myy pelkkiä lisenssejä tai moduleja NetSuiteen. Kuljemme käsi kädessä koko käyttöönoton ajan, ja siksi suosittelemme teille parhaan kokonaisuuden liiketoimintanne kehitystä tukemaan.

4. Me käytämme itsekin NetSuitea kolmessa maassa toimivien tytäryhtiöidemme talouden johtamiseen. Meillä on näin ollen paitsi osaamista NetSuite käyttöönottoon, myös sen käyttämiseen monikansallisessa ympäristössä. Suosittelemme lukemaan CFO Kaisu Piisilän kokemuksia ja vinkkejä NetSuite käyttöönottoon.

Mareena Löfgrén, Brand Manager, Woolman Oy


Haluatko kuulla, miten Woolman tekee NetSuite käyttöönoton kanssasi?
Vai haluatko varata suoraan ajan ilmaiseen demoon täältä


Ota yhteyttä