Woolman Oy

Ole siellä missä asiakkaasi: Näin otat Instagramin käyttöön Shopifyn myyntikanavana

Ole siellä missä asiakkaasi: Näin otat Instagramin käyttöön Shopifyn myyntikanavana

Joko sinun verkkokauppasi Instagram-kuvista voi shoppailla?

Huhtikuun 2018 lopussa Shopify laajensi Instagram-myyntikanavan mahdolliseksi yhteensä 44 maahan. Tämä laajennus avasi myyntikanavan myös suomalaisten verkkokauppiaiden käyttöön.

Pitkin kulunutta vuotta suomalaisten verkkokauppojen Instagram-julkaisuissa onkin alkanut näkymään pieniä kauppakassien kuvia, joita klikkaamalla pääsee tarkastelemaan julkaisussa esiintyviä tuotteita. Instagram-myyntikanava mahdollistaa tuotteiden merkitsemisen kuviin, jolloin asiakkaasi pääsevät suoraan Instagram-kuvasi kautta ostamaan haluamansa tuotteen. Sama on mahdollista myös Instagram-tarinoiden kohdalla. Kätevää, eikö?

Mitä hyötyä Instagramista on myyntikanavana?

Merkitsemällä tuotteita kuviin asiakkaasi pääsevät suoraan Instagram-kuvasi kautta ostamaan haluamansa tuotteen. Näin klikkauksien määrä ostopäätöksestä maksuun on taas himpun verran lyhyempi ja yksinkertaisempi. Käyttämällä Instagramia myyntikanavana voit saada lisää liikennettä sivuillesi ja mahdollisesti kasvattaa liikevaihtoasi.

Ennen kuin aloitat...

Käy alla oleva Shopifyn tekemä muistilista läpi huolellisesti ja varmista, että:

Miten otat Instagram-myyntikanavan käyttöön?

Mikäli olet käynyt läpi yllä olevan muistilistan eri vaiheet voit siirtyä ottamaan Instagramin käyttöön Shopifyn myyntikanavana. Käyttöönottaminen on helppoa – seuraavilla ohjeilla ja vinkeillä pääset vauhtiin.

Instagramin lisääminen myyntikanavaksi Shopifyihin:

Voit aloittaa Instagramin ja Shopifyn yhdistämisen myös itse Instagramissa. Tämä vaihtoehto on mahdollinen, mikäli sinulla on jo käytössä Facebook-myyntikanava. Instagram tunnistaa tämän yhteyden.

Tuotteiden merkitseminen jo olemassa olevaan julkaisuun:

Kun olet yhdistänyt Instagramin ja kauppasi, voit alkaa merkitsemään tuotteita kuviin! Jos haluat lisätä tuotemerkinnän jo julkaistuun kuvaan, mene kuvaan ja klikkaa kolmea pistettä ruudun oikeassa ylälaidassa. Valitse Muokkaa.

Jos tuotteiden lisääminen kuvaan on mahdollista, tarjoaa Instagram valitun kuvan alareunassa plus-merkkiä, jonka avulla voit tehdä merkintöjä. Valitse Merkitse tuotteita.

Klikkaa kuvassa aluetta, jossa on tuote. Instagram hakee kauppasi tuotteet. Voit hakea ”Hae tuotetta” -toiminnolla haluamaasi tuotetta.

Kun olet hakenut tuotteen kuvaan, voit siirtää vielä merkintää kuvassa. Voit lisätä myös uuden tuotemerkinnän kuvaan. Yhteen kuvaan voit merkitä maksimissaan viisi tuotetta.

Tuotteiden merkitseminen uuteen julkaisuun:

Kun lisäät tuotemerkintöjä uuteen kuvaan, reitti on lähes sama kuin henkilöiden merkitsemisessä kuvaan. Lisätessäsi uutta kuvaa, valitse ”Merkitse tuotteita” -vaihtoehto. Samaan tapaan kuin vanhaan kuvaan lisätessä, Instagram listaa olemassa olevat tuotteet ja voit valita oikean tuotteen kuvaasi.

 

Nyt kun tuotteiden lisääminen julkaisuihin on selvillä, voit ottaa opit omaan käyttöösi!

Kuinka usein Instagram-kuviin sitten kannattaa merkitä tuotteita? Sinä kauppiaana tiedät asiakaskuntasi parhaiten. Voit kokeilla, kuinka asiakkaasi reagoivat kuviin merkittyihin tuotteisiin. Suosittelemme kuitenkin säännöllisesti merkkaamaan tuotteita kuviin – näin tuloksiakin on helpompi seurata.

Jos kaipaat kuitenkin apukäsiä, ideoita tai muita vinkkejä Instagramin ja sosiaalisen median kanssa, ota yhteyttä meihin!

 Lue myös:

Verkkokauppa-asiaa suoraan sähköpostiisi?