Woolman Oy

Ota tiimiisi Kit – Miten tekoäly auttaa minua verkkokauppiaan arjessa?

Ota tiimiisi Kit – Miten tekoäly auttaa minua verkkokauppiaan arjessa?

80-luvun lapsena David Hasselhoff, Ritariässä ja legendaarinen K.I.T.T.-auto ansaitsivat jakamattoman huomioni. Myöhemmin sen vei saman miehen tähdittämä Baywatch, mutta se ei tähän juttuun liity mitenkään. Nyt KIT tulee uudelleen! 

Yksi Shopifyn huikeimmista lisäominaisuuksista on virtuaalinen tekoälyassistentti Kit. Kit on ilmainen Shopify-verkkokauppaan liitettävä sovellus. Sen voi valjastaa kauppiaan avuksi digitaaliseen markkinointiin, sisällön jakamiseen tai vaikkapa lisämyynnin tekemiseen verkkokaupan sisällä.

Kit on helppo asentaa kuten mikä tahansa Shopify-applikaatio. Heti asennuksen jälkeen Kit analysoi kaupan tietoja. Se käy läpi myyntiin, asiakkaisiin ja tuotteisiin liittyvät tiedot sekä sosiaalisen median kanavat. Muutaman hetken analysoinnin jälkeen Kit alkaa proaktiivisesti ehdottaa myyntiä lisääviä toimenpiteitä kuten Facebook-kampanjointia. 

Olen rakentanut oman verkkokauppani liiketoiminnan niin, että päivittäiset rutiinit vievät mahdollisimman vähän aikaa. Olen ulkoistanut logistiikan osaaviin käsiin ja markkinointia pyöritän pääsääntöisesti Kitin avustuksella. Sisällöntuotantoonkin olen löytänyt koko ajan lisää kumppaneita. Minun tehtävikseni on jäänyt käytännössä kaupan tuotteistus, tuotetietojen hallinta sekä varastonhallinta. Hyvä niin, sillä enempää en oikein ehdikään oman työn ohessa tekemään. 

Kit mesettää tai tekstaa

Kommunikaatio Kitin kanssa tapahtuu nopeasti ja kätevästi tekstiviesteillä tai Facebookin Messengerin avulla. Viestintään liittyviä asetuksia voi säätää Kitin omasta hallintapaneelista.

Lähtökohtaisesti Kit toivottaa joka aamu huomenet ja kertoo, mitä kaupassasi on tapahtunut edellisen päivän aikana. Kit kysyy viestin päätteeksi, mitä tehdä seuraavaksi eli miten voi auttaa sinua tänään. Vielä kun se voisi viedä lapset päiväkotiin aamulla...  

Jos tahdot, Kit voi lähettää jokaiselle edellisenä päivänä tuotteitasi ostaneelle ensiostajalle tai toistamiseen ostoksille palanneelle asiakkaalle kiitos-viestin. Voit räätälöidä viestin haluamasi kaltaiseksi. Kiitosten lisäksi voit tehdä sähköpostimarkkinointia Kitin avulla yhtä helposti. 

Kit tarjoaa valmiita sähköpostipohjia, joista lähteä liikkeelle sähköpostimarkkinoinnin maailmaan.

Erilaisten Shopifyn sovellusten käyttäminen helpottuu myös Kitin avulla. Voit liittää Kitin ohjauspaneeliin muun muassa SEO Managerin tai vaikkapa Yotpon.  

Virtuaalinen työntekijä palveluksessasi

Kitin suurin vahvuus on ennen kaikkea sen osaaminen digitaalisen markkinoinnin saralla. Jos sinulla ei ole huomattavaa kokemusta esimerkiksi Facebook Business Managerin käytöstä, Kit osaa rakentaa toimivat mainokset automaattisesti.

Kit hakee tuotetiedot ja sisällöt automaattisesti Shopify-kaupastasi ja käyttää valmiita pohjia mainosten toteuttamiseen. Voit halutessasi antaa Kitille valmiita tekstipohjia mainoksien tueksi.

Millaisia tekstejä mainoksissa on? Voit päättää sen itse tai antaa Kitin käyttää valmiita tekstejä.

Mainonta kohdennetaan kaupassa vierailleiden tai ostaneiden henkilöiden look-alike kohdeyleisölle. Mainontaan käytettävästä budjetista Kit tekee muutaman ehdotuksen. Lisäksi se varmistaa sinulta mainoksen ulkoasua myöten, saako mainoksen julkaista.

Kitin viestejä puhelimessa.  

Tekoäly osaa ”haistella” ennakkoon mahdollisen kohdeyleisön tavoittamista ja ehdottaa käytettävää rahasumman sen mukaisesti. Kitin tekemiä mainoksia pystyy muokkaamaan Facebookin Business Managerissa, esimerkiksi muokkaamalla mainosten kohdennusta maakohtaisesti.



Suosittelen vilpittömästi tutustumaan Kitiin ja sen mahdollisuuksiin. Tekoälyllä varustettu Kit oppii nopeasti ja opettaa välillä varmasti sinuakin! 

Kitin avulla säästetyn ajan voi käyttää vaikka kalassa :)

Teksti: Teemu Tolonen / Woolman

 

Lue myös

Verkkokauppa-asiaa suoraan sähköpostiisi?