Launchpad ja Flow helpottavat Shopify Plus -verkkokaupan automatisointia

Automatisoi Shopify Plus Launchpad- ja Flow työkaluilla

Kuulostaako tutulta: Ennen Shopify-verkkokaupan kampanjaa töitä on paiskittava yötä myöten, koska kaupan asetukset on muutettava manuaalisesti.

Ulkoasuteeman voi toki luoda etukäteen, mutta se on silti julkaistava manuaalisesti tiettyyn aikaan. Kun käytössä on alennussovellus, vain alennukset voi aikatauluttaa mutta tuotesivuja ei voi vaihtaa. Tuotejulkaisutkin pitää tehdä manuaalisesti, koska sitä ei voi ajastaa. 

Tällainen käsityö syö valtavasti aikaa ja on turhauttavaa. 

Kun Shopify Plussaan lisätään Flow- ja Launchpad-työkalut, manuaalinen asetusten säätäminen jää historiaan. Nämä aikaa säästävät sovellukset tehostavat Shopify Plussan ylläpitoa valtavasti. Tässä artikkelissa esittelemme molemmat automaatiosovellukset sekä niiden toimintaperiaatteet ja hyödyt. 

Mikä Shopify Launchpad on?

Launchpad on yksi Shopify Plussan parhaista automaatiotyökaluista. Sillä voi ajastaa kampanjat, alennukset ja tuotelanseeraukset. Koko kampanja on helppo aikatauluttaa alusta loppuun asti, ja kampanjan tuloksia voi seurata reaaliaikaisesti. Se on kullanarvoinen apu erityisesti joulu-, Black Friday- ja Cyber Monday -kampanjoissa. 

Muita hyötyjä: 

  • Kampanjatuotteiden valinta
  • Varastotilanteen päivitys tarvittaessa
  • Alennusten ajastaminen kampanjan alkaessa (ja koodiin koskematta!) 
  • Kampanjatuotteita korostavien teemojen rakentaminen
  • Teemojen optimointi etukäteen ikävien yllätysten välttämiseksi
  • Automaattinen paluu normaali teemaan kampanjan päätyttyä

Lisäksi Launchpad-työkalulla voi seurata kunkin kampanjan menestystä reaaliaikaisesti. 

Brändille voi myös luoda nostetta esimerkiksi tarjoamalla VIP-asiakkaille pääsyn verkkokauppaan yksinoikeudella juuri ennen tuotejulkaisua ja mahdollisuuden ostaa uutuuksia ennen muita.

Mikä Shopify Flow on?

Shopify Flow -työkalulla automatisoidaan verkkokaupan toimintoja, mikä vapauttaa työntekijöiden aikaa liiketoiminnan kasvattamiseen. Se on kuin verkkokauppa-assistentti, mutta täysin ilmainen!

Shopify Flow on myös hyvä työkalu verkkokaupan työnkulkujen räätälöintiin. Se helpottaa varastonhallintaa ja mahdollistaa ostokokemuksen automatisoinnin ja asiakkaiden luokittelun eri kriteerien perusteella.

Flow voidaan määrittää luomaan tagi, kun tuote on loppumassa tai loppunut varastosta, tai poistamaan tuote valikoimasta automaattisesti, kun määrä alittaa tietyn tason, sekä lähettämään tilausviesti suoraan tavarantoimittajalle. Näin säästyy huomattavasti aikaa ja vaivaa. 

Miten Shopify Flow toimii?

Shopify Flow mahdollistaa toistuvien verkkokaupan tehtävien eli työnkulkujen automatisoinnin ilman verkkokehitysosaamista. 

Prosessien automatisointi on helppo aloittaa heti, kun työkalu on asennettu: valitaan vain työnkulun käynnistävä tapahtuma (trigger), tietyt toimenpiteet käynnistävä ehto (condition) ja käynnistettävät toimenpiteet (action). Näitä työnkulkuja on helppo luoda tyhjästä selaimessa tai Shopify Flow -työkalun valmiita malleja käyttäen. Flow voidaan integroida myös muihin verkkokaupan toimintoja optimoiviin sovelluksiin, kuten Klaviyoon ja Yotpoon

Muita Shopify Flow -sovelluksen hyötyjä:

  • Ostokokemuksen parantaminen luomalla palvelupyyntö, kun asiakas antaa kielteisen arvion
  • Kohdennettu markkinointi asiakkaiden ostokäyttäytymiseen perustuvan luokittelun mukaisesti
  • Asiakkaiden luokittelu elinkaarikulutuksen mukaan
  • Alennuskoodien käytön seuranta
  • Uusien tuotteiden merkitseminen ja lisääminen tiettyihin valikoimiin automaattisesti
  • Riskitilausten siirtäminen tarkistettavaksi 

Shopify Flow- ja Launchpad-automaatiotyökaluilla tehoa verkkokauppaan

Joskus kannattaa työskennellä fiksummin, ei kovemmin. Kun Shopify Plussassa otetaan käyttöön Flow ja Launchpad, aikaa vapautuu oleelliseen: verkkokaupan kasvattamiseen. Woolman on kokenut Shopify Plus -verkkokauppakumppani, ja autamme mielellämme luomaan verkkokauppaan oikeat työnkulut. 

Oletko valmis tehostamaan verkkokauppaasi? 

Ota yhteyttä