Woolman Oy

Kahdeksan oivaltavaa tyyliä hyödyntää blogia verkkokaupassa

Kahdeksan oivaltavaa tyyliä hyödyntää blogia verkkokaupassa

Shopify-verkkokauppa sisältää blogitoiminnallisuuden, jonka avulla kauppias voi ylläpitää useampaakin blogia. Blogista verkkokaupan yhteydessä on useita hyötyjä: 

  • Blogi voi lisätä kaupan luotettavuutta tai uskottavuutta
  • Blogin avulla voi kasvattaa kumppaniverkostoa
  • Se voi auttaa sitouttamaan asiakaskuntaa
  • Blogilla voi parantaa verkkokaupan hakukonenäkyvyyttä linkittämällä sivuston sisältöjä oikeaoppisesti ristiin

Listasimme kahdeksan verkkokauppaa, jossa blogia käytetään oivaltavasti myynnin ja asiakaspalvelun tukena. Blogin rooli voi vaihdella ajankohtaisista ilmoituksista asiantuntijoiden arviointeihin, inspiroinnista valistamiseen. 


 

Puhdistamo

Puhdistamon verkkokaupassa blogista löytyy erilaisia reseptejä ohjeineen. Jokaisen reseptin yhteydestä löytyy reseptissä käytetyt Puhdistamon tuotteet, jotka voi kätevästi lisätä suoraan ostoskoriin. 

Fitfarm

Fitfarmin verkkokaupassa on kolme blogikokonaisuutta. Sisältöjä etsivä löytää tiensä nopeasti kaipaamansa tiedon pariin valitsemalla selattavakseen Onnistujat-blogin, artikkelit tai reseptikirjaston. Shopifylla on mahdollista ylläpitää useampia blogeja yhdessä verkkokaupassa.

Fitfarmin blogeissa bloggaavat kuntoilun asiantuntijat ja verkkovalmentajat – blogeja onkin mahdollista etsiä ja lukea haluamansa valmennusohjelman mukaan.

Dick Johnson

Äijämäistä tyyliä tarjoava Dick Johnson bloggaa kahden blogin verran. Verkkokaupasta löytyy yrityksen oman blogin lisäksi Teemu Potapoffin kirjoittama Pastorin corner -blogi. Jos blogikirjoitukseen on tullut kommentteja, näkee kommenttien määrän suoraan blogilistauksessa etusivulla sekä blogiartikkelit kokoavalla sivulla.

Dick Johnsonista voit lukea lisää Woolmanin asiakastarinoista.

Vallila

Sisustustuotteiden ja -tekstiilien osaaja Vallila hyödyntää blogitoiminnallisuutta monipuolisesti. Vallilan kaksio -blogi tarjoaa ohjeita tuotteiden hoitoon, sisustusinspiraatiota ja tapahtumatieota. Edellä mainitun blogin lisäksi Vallilalla on yrityksen oma sivusto, jossa blogia hyödynnetään yrityksen ajankohtaista uutisointia varten. 

Vallilasta voit lukea lisää Woolmanin asiakastarinoista

Silenta

Kuulosuojaimia valmistavan Silentan verkkosivusto on rakennettu Shopify-alustalle ilman verkkokauppatoiminnallisuuksia. Silenta hyödyntää blogiaan ajankohtaispalstana, jossa julkaistaan tietoa meluvammoista, asiakaskokemuksia ja yleistä tuotetietoa. 

Hyvinvoinnin

Hyvinvoinnin verkkokaupassa blogeja on useampia ja ne on kaikki jaoteltu eri kategorioiden mukaan. Hyvinvoinnin blogit on listattu yhdelle sivulle, josta vierailija voi siirtyä haluamaansa blogiin. Artikkelien joukosta löytyy useiden eri hyvinvoinnin ammattilaisten kirjoittamia artikkeleja.

 


 

Oivaltavia blogiesimerkkejä löytyy myös maailmalta, tässä kaksi suosikkiamme:

Gymshark

Gymsharkin blogit kulkevat nimellä Gymshark Central.

Gymsharkin takana oleva tarina on inspiroiva. Salivaatteiden ompelun autotallissa kavereidensa kanssa aloittaneesta Ben Francisista on kasvanut muutamassa vuodessa globaalisti tunnetun brändin toimitusjohtaja ja keulakuva. Verkkokaupan blogi tarjoaa monipuolista sisältöä aina tuote-esittelyistä asuideoihin ja ruokavaliovinkkeihin. Inspiroivasti ja oikealla otteella luodusta blogista voi ammentaa niin brändikuvan kehittämiseen kuin yhteisöllisyyden syventämiseen.

Deliciou

Delicioun blogi täyttyy resepteistä.

Deliciou myy mausteita – blogissaan se kertoo reseptien muodossa, miten tuotteita kannattaa hyödyntää ruuanlaitossa. Tarvittavat tuotteet löytyvät reseptin ainesosaluettelosta linkkeinä.

 

Olemme auttaneet asiakkaitamme Shopifyn blogitoiminnallisuuden hyödyntämisessä. Kaipaako sinun verkkokauppasi juuri sinun liiketoimintaasi ja brändiäsi tukevaa blogia? Autamme ja ideoimme kanssasi mielellämme, ota yhteyttä

Voit myös tilata ilmaisen 30 päivän Shopify-kokeilujakson kauttamme ja kokeilla, miten helppoa bloggaaminen Shopifyn avulla on. 

Tilaa ilmainen Shopify-demo

Lue myös: 

    Verkkokauppa-asiaa suoraan sähköpostiisi?