Woolman Oy

Woolman-tiimin projektipäällikkö Jari Suni innostuu Shopifysta ja ostamisen helppoudesta

Woolman-tiimin projektipäällikkö Jari Suni innostuu Shopifysta ja ostamisen helppoudesta

Jari Suni on ehkä maailman ainoa filosofi-datanomi, joka pystyy 20 minuutin aikana tekemään 96 leukaa, 190 punnerrusta ja 285 kyykkyä. Lisäksi Jari on projektipäällikkö Woolmanilla. 

Jari kuvailee itseään prosessifriikiksi. Sana tarvitsee selvittämistä, johon Jari vastaa listalla sertifikaatteja: ScrumMaster, SAFe Agilist...

- Tykkään miettiä, mikä kohta on projektissa hankala hahmottaa tai missä on kitkaa. Tuotepäällikkönä opin priorisoimaan omaa työtäni ja projekteja. Sitä samaa oppia pystyn tuomaan myös Woolmanin verkkokauppaprojekteihin, Jari summaa.

- Jarista huomasi heti, että hän on selkeyteen ja yksinkertaisuuteen pyrkivä persoona. Hän ottaa projektit haasteena ja tarttuu uuteen nopeasti kiinni, summaa yksi Woolmanin perustajista Tero Junttila.

Ennen kuin Jari liittyi Woolmanin riveihin syksyllä 2017, hän kehitti digitaalisia palveluita sanomalehdille. Verkkosivut ja -kauppa sekä asiakaskokemuksen kehittäminen digitaalisissa kanavissa olivat Jarin erikoisalaa. Ennen digipalveluiden kehittämistä Jari kartutti työkokemusta toimittajana. 

Kiehtova Shopify-ekosysteemi

Asiakas kohtaa projektipäällikön, kun verkkokauppaprojektissa käydään kiinni käytännönasioihin. Projektipäällikkö työskentelee kehittäjien ja asiakkaan välissä.

Jo ensimmäisten työviikkojen jälkeen Jari luettelee kohtaamiaan eri alojen yrittäjiä. Vaikka media-alalla pääsi sukeltamaan moneen erilaiseen teemaan ja kokonaisuuteen, on muutama viikko verkkokauppiaiden keskellä luonut uuden ja erilaisen kuvan yrittäjyydestä.

- Tässä ollaan hyvällä asialla, kun pystyy yrittäjiä auttamaan. Tulee fiilis, että tästä on todella hyötyä heille, Jari toteaa.

Yritykset, jotka pystyvät vastaamaan kuluttajien odotuksiin verkko-ostamisen nopeudesta ja helppoudesta, tulevat pärjäämään.

- Näen Shopifyn ekosysteeminä, jossa Shopify itse, Shopifyta käyttävä verkkokauppias sekä palveluntarjoaja kuten Woolman, hyötyvät aidosti toisistaan.

Jari innostuu Shopifyn kaltaisen teknologian luomista mahdollisuuksista. Uuden bisnesidean kokeileminen verkossa on entistä helpompaa, kun verkkokaupan saa pystyyn hetkessä.

- Eikä kyse ole vain verkkokaupoista. Shopifyn avulla voi myydä myös sosiaalisessa mediassa, kuten Facebookissa.

Voisi kuvitella, että projektijohtamisen vastapainoksi hän hakeutuu rauhaan vapaa-ajalla. Jarin löytää kuitenkin crossfit-salilta. Harrastus on tavoitteiden asettamista, oman kestävyyden ennakointia ja ennätysten rikkomista.

- Se on minun tapani nollata ykkönen, Jari sanoo.

 

Teksti: Jenny Huttunen
Kuvat: Mikki Kuukkanen

 

Lue myös

Verkkokauppa-asiaa suoraan sähköpostiisi?