Woolman Oy

Idyllienin uusi verkkokauppa jakaa Gotlannin tunnelmaa maailmalle

Idyllienin uusi verkkokauppa jakaa Gotlannin tunnelmaa maailmalle

Idyllien syntyi halusta auttaa vakavasti sairaiden lasten perheitä. Idyllienin tarina sai alkunsa vuonna 2010 ja tänä päivänä yritys on yhdistelmä kivijalkaliikettä Visbyssä ja verkkokauppaa. 

Idyllien tahtoi muuttaa liiketoimintaansa kansainvälisempään suuntaan päivittämällä verkkokauppansa. Shopify ja Shopify Plus Partner Woolman tarttuivat tilaisuuteen auttaa Idyllieniä. Verkkokauppaprojekti toteutettiin pro bono -periaatteella. 

Kylbergien perhe on Idyllienin tarinan takana. Perhe kohtasi oman lapsensa vakavan sairastumisen ja halusi ponnistaa raskaan kokemuksen kautta auttamaan muita saman tilanteen kohtaavia perheitä. 

Parempaa dataa, parempaa asiakaskokemusta 

Idyllienin vanha verkkokauppa-alusta ei vastannut tarpeita ja asetti haasteita verkkokaupan kehittämiseen. Koska Idyllienillä on verkkokaupan lisäksi myös kivijalkaliike, haluttiin nämä kaksi myyntikanavaa toimimaan saumattomasti yhteen. Uudeksi verkkokauppa-alustaksi vanhan tilalle valittiin Shopify ja avuksi projektiin Woolman. 

– Idyllienin kivijalkaliike Visbyssä ja verkkokauppa ovat tekemisemme ytimessä. Niiden kautta voimme tarjota asiakkaillemme uniikkeja tuotteita, joiden myynnillä tehdään hyvää: tuotot ohjataan lasten sairaaloille. Mitä enemmän myymme, sitä enemmän pystymme auttamaan sairaaloita, summaa Idyllienin perustaja ja yrittäjä Catrin Kylberg. 

Vanha alusta ei myöskään edistänyt verkkokaupan kehittämistä analytiikan keinoin. Alusta ei tarjonnut juuri mahdollisuuksia seurata liikennettä tai kävijöiden käyttäytymistä sivustolla. Myös tähän asiaan tuli muutos, sillä Shopifyn oma analytiikkatyökalu sekä sivustolle liitettävät muut tutut työkalut kuten Google Analytics ja Facebook Pixel edistävät kaupan kehittämistä eteenpäin. Paremman datan avulla Idyllien pääsee kehittämään myös verkkokaupan asiakaskokemusta. 

Idyllienin verkkokaupan monikielisyys on ratkaistu sovelluksella. Tällöin Shopify-verkkokauppoja on vain yksi ja asennettu lisäsovellus näyttää asiakkaalle hänen valitsemansa kielivaihtoehdon. Shopifyn kieliratkaisut ovat kehittyneet vauhdilla ja alusta tukeekin natiivisti kielikäännöksiä. Tuoretta ominaisuuta hyödynnettiin Idyllienin kohdalla. 

Verkkokaupan maksutavoiksi valittiin juuri Ruotsissa keväällä 2020 mahdolliseksi tullut Shopify Payments sekä pohjoismaalaisten suosima Klarna. 

Saaren tunnelmaa kotoa käsin 

Verkkokaupan valikoiman tuotteet henkivät Gotlannin saaren tunnelmaa, luontoa ja rauhaa. Tavoitteena onkin, että Gotlannin lomaltaan kotiin palannut matkaaja voi palata Itämeren suurimman saaren henkeen verkkokaupan kautta – ja nauttia hyväksi havaituista tuotteista myös kotoa käsin jatkossa. 

Tarpeita vastaavan ja kehittyvän verkkokaupparatkaisun ansiosta Idyllien voi keskittyä verkkomyynnin kehittämiseen.  

– Haluamme kasvaa kansainvälisillä markkinoilla. Olisi hienoa aloittaa hyväntekeväisyysprojekteja myös muualla Euroopassa. Matkalla voi tulla vastaan haasteita, mutta tavoite on kuitenkin selvä: Jos voimme helpottaa edes yhden lapsen sairaalassa vietettyä aikaa, olemme tehneet hyvää ja onnistuneet tehtävässämme, Kylberg sanoo. 

Lue lisää asiakastarinoita >>

Verkkokauppa-asiaa suoraan sähköpostiisi?