Woolman Oy

Shopify-verkkokauppa ja integraatiot säästävät Hiusextra Heinilältä arvokasta aikaa

Shopify-verkkokauppa ja integraatiot säästävät Hiusextra Heinilältä arvokasta aikaa

Kun verkkokauppa ja kivijalka toimivat saumattomasti yhteen, voidaan myös asiakaskokemus nostaa aivan uudelle tasolle. Nimenomaan asiakaskokemuksen yhtenäistäminen oli Hiusextra Heinilälle tärkeää, kun liiketoiminnan eri myyntikanavat yhdistettiin. 

– Kahden maailman, verkkokaupan ja kivijalan, toiminnan on pääpiirteittäin oltava yhteneväistä, jotta asiakas tuntee asioivansa aina Hiusextra Heinilän kanssa riippumatta onko kyseessä kivijalka tai verkkokauppa. Eroja palvelun suhteen toki on, mutta tunnistettavat arvot on löydettävissä vaivattomasti, toteaa Hiusextra Heinilän toimitusjohtaja Mikko Heinilä.

Joustavana yhteistyökumppanina ja nopeana tavarantoimittajana tunnettu Hiusextra Heinilä on toiminut peruukkien ja hiustenpidennysten maahantuojana jo 40 vuotta. 

Alustan vaihtaminen Shopifyihin

Hiusextran verkkokauppa on toiminut nyt reilut viisi vuotta ja palveluita on asteittain lisätty myös verkon puolelle. Uudistettu Shopify-verkkokauppa avattiin keväällä 2018.

Edellinen verkkokauppa-alusta tarjosi hyvät perusominaisuudet. Ne eivät kuitenkaan riittäneet siinä vaiheessa, kun verkkokauppaa haluttiin päivittää vastaamaan kasvavan liiketoiminnan tarpeita. Hiusextra Heinilä päätyi valitsemaan uudeksi alustaksi Shopifyn, joka tarjosi paremmat ominaisuudet kasvuun.

Shopify on ollut Hiusextra Heinilällä käytössä noin vuoden ja se on toiminut erittäin luotettavasti. Heinilän mukaan sen ehdottomiin hyviin puoliin lukeutuu monipuolisuus ja helppokäyttöisyys.

Kunnianhimoinen projektiaikataulu toteutui

Verkkokauppaprojektia varten Flashnode ja Woolman lyöttäytyivät yhteen. Flashnode vastasi integraatioista ja Woolman Shopify-verkkokauppaprojektista. Heinilän mukaan projekti oli asiakkaan näkökulmasta kivuton. 

– Flashnoden ja Woolmanin projekti oli kaikessa yksinkertaisuudessaan hyvin nopea ja asiakkaan kannalta helppo. Me kerroimme mitä tarvitsemme ja he kertoivat miten, milloin ja mitä voidaan toteuttaa, Heinilä toteaa.

Projektin aikataulu oli kunnianhimoinen.

– Yhteisellä ponnistuksella kaikki toteutuivat aikataulussa. Viimeisen kymmenen vuoden ajalta en muista yhtä hyvin ja järjestelmällisesti toteutettua projektia kuin Woolmanin kanssa tehty verkkokauppaprojekti. Kiitokset Woolmanin projektipäällikölle Jari Sunille vielä näin vuodenkin jälkeen, Heinilä kiittelee.

Mikä on muuttunut ja mitä seuraavaksi?

Verkkokauppaprojektin jälkeen Hiusextra Heinilällä tilausten käsittely ja varastonhallinta on helpottunut, mikä on säästänyt paljon arvokasta aikaa. Varastosaldojen ja tilausten siirtämiseen Hiusextra Heinilällä käytetään Flashnoden rakentamaa integraatiota.

– Tekniset kehityskohteet ovat helpommin hallittavissa ja verkkokaupan lisäosien toteuttaminen on äärettömän helppoa, Heinilä kommentoi muutosta.

Heinilä vinkkaa tuleville Shopify-kauppiaille, että kannattaa tarkkaan tutkia, mitä ominaisuuksia tarvitsee omaan verkkokauppaan. Shopifyn lisäosat tarjoavat lähes rajattomat mahdollisuudet, mikä saattaa johtaa vauhtisokeuteen ja siten haitata käytettävyyttä ja latausnopeutta.

Seuraavana tavoitteena Hiusextra Heinilällä on tuoda hallitusti lisää tuoteryhmiä ja aloittaa B2B-myynti verkkokaupan kautta.

Lue myös:

Verkkokauppa-asiaa suoraan sähköpostiisi?