Verkkokaupan pyörittäminen osana yrittäjyyskasvatusta – Alakoululaiset ryhtyivät verkkokauppiaiksi

Verkkokaupan pyörittäminen osana yrittäjyyskasvatusta – Alakoululaiset ryhtyivät verkkokauppiaiksi
Oulussa sijaitseva Hintan alakoulu on perustanut verkkokaupan myydäkseen oppilaiden itse suunnittelemia ja valmistamia koruja. Ajatus verkkokaupasta syntyi, kun oppilaiden käsissä syntyneiden korva- ja kaulakorujen kysyntä pääsi yllättämään.

Brändi kantaa nimeä Hintta Design. Verkkokaupan takana on yrittäjyyskasvatuksen valinnaiskurssi eli osa 5. ja 6. luokkien oppilaista. Verkkokaupasta saadut tuotot menevät oppilaiden luokkaretkikassaan. 

– Oppilaat ovat olleet innoissaan. Eräskin läksyparkin vakioasiakas keräilee tilauksia hiki päässä ja tulee vielä lopuksi kysymään, että olisiko vielä jotain, mitä voisi tehdä. Koulumotivaatio on noussut, kun on löytynyt asia, mistä tykkää ja saa kehuja. Näitä mahdollisuuksia haluamme antaa oppilaille, kommentoi Hintan koulun yrittäjyyskasvatuksen opettaja Pekka Pöyhtäri.

Verkkokauppa ei siis ole mikään läpileikkaus liiketoiminnasta, vaan aivan oikeaa, kädet saveen tekemistä niin korujen valmistuksesta verkkokaupan teeman koodaamiseen. Tekemiseen on saatu sparrausapua myös Oulussa toimivalta Aconilta, joka toimii Hintta Designin yrityskummina. Woolman lähti mukaan tukemaan Hintta Desingin verkkokauppaprojektia. 

– Haluamme olla siellä, missä muotoillaan tulevaisuutta. Hintan koulu haluaa muuttaa toimintakulttuuriaan niin, että se tukee oppilaiden tulevaisuuden taitojen kehittymistä. Olemme iloisia saadessamme saattaa hintta Designia sen ensiaskelissa, sanoo Woolmanin toimitusjohtaja Juha Harju ja toivottaa menestystä oppilaille verkkokauppiaina.

Lue myös: