Woolman Oy

Espresso Gear tavoittaa kuluttaja-asiakkaan verkkokaupan avulla

Espresso Gear tavoittaa kuluttaja-asiakkaan verkkokaupan avulla

Kun jokin mielenkiinnonkohde vie mennessään, haluaa siihen todella panostaa. Tähän tarpeeseen vastaa Espresso Gear, joka myy erikoiskahvien valmistukseen tarkoitettuja välineitä ja oheistuotteita. 

Lars Wallin alkoi suunnitella omaan käyttöön erikoiskahvien valmistukseen tarvittavia välineitä ja astioita. Tuotteille löytyi kiinnostuneita ostajia ja muutaman vuoden kuluttua Wallinin tuotteita myytiin jälleenmyyjille ja erikoiskahviloille. 

Näin sai alkunsa Espresso Gear. Yritys avasi Shopify-verkkokaupan kuluttajamyyntiin keväällä 2019. 

Göteborgissa päämajaansa pitävä yritys myy tuotteittaan verkon välityksellä useisiin maihin itse Ruotsin lisäksi, pääasiassa Eurooppaan ja Aasiaan. Asiakkaita Espresso Gearilla on yli 50 maassa. 

Uusi asiakaskunta haltuun

Vuonna 2000 perustetulla Espresso Gearilla on omien tuotteiden lisäksi myös myynnissä useiden eri brändien tuotteita. Jälleenmyyjille, kahviloille ja ravintoloille vuosien ajan myynyt yritys päätti vihdoin siirtyä myös kuluttajaverkkokauppaan.

Espresso Gearin tavanomainen kuluttaja-asiakas todella tietää mitä haluaa. 

– He ovat valmiita maksamaan hieman enemmän oikeista välineistä – ja he todella rakastavat kahvia, naurahtaa yrityksen omistaja ja toimitusjohtaja Fredrik Gorthon. 

Käyttäjäystävällinen verkkokauppa-alusta

Magentoa, OpenCartia sekä WooCommercea kokeiltuaan ruotsalainen erikoiskahviosaaja päätyi Shopify-ratkaisuun. Espresso Gear halusi verkkokauppa-alustan, jota he osaavat itse käyttää ja muokata omien halujensa mukaan.

– Shopify on ehdottomasti helppokäyttöinen ja käyttäjäystävällinen! Voit kokeilla ja testata uusia juttuja verkkokaupassa ilman, että koko kauppa menee sekaisin, toteaa Gorthon.

Shopify-verkkokauppaprojekti Woolmanin kanssa on ollut tehokas. Itse verkkokaupan lisäksi Woolmanin kanssa on hiottu kaupan yksityiskohtia, latausnopeutta sekä ostokokemusta. 

– Kun herää kysymyksiä, olemme aina saaneet apua! Siitä syystä olemme edenneet esimerkiksi puolen vuoden aikana enemmän kuin aiempien verkkokauppa-alustojen kanssa kokonaisten neljän vuoden aikana, kertoo Gorthon. 

Growth hackingia ja B2B-kauppaa

Espresso Gear on hyödyntänyt myös Woolmanin growth hacking -palveluita. 

– Growth hackingin avulla olemme kehittyneet verkkokaupan asiakashankinnan kanssa ja oppineet, miten kehittää jatkossa verkkokaupan mainontaa.

Shopify-verkkokauppa antaa Espresso Gearille mahdollisuudet kasvaa entisestään. Espresso Gearin tavoitteena on laajentaa verkkokauppa myös jälleenmyyjien käyttöön tulevaisuudessa. Shopify antaa siihen mahdollisuuden sekä omien sisäänrakennettujen ominaisuuksien ansiota että monipuolisten lisäsovellusvaihtoehtojen avulla. 

Lue myös:

Verkkokauppa-asiaa suoraan sähköpostiisi?