Woolman Oy

Äijämäistä kauneutta ja elämäntapaa – Hyvin rasvattu kokonaisuus vauhdittaa Dick Johnsonin kasvua

Äijämäistä kauneutta ja elämäntapaa – Hyvin rasvattu kokonaisuus vauhdittaa Dick Johnsonin kasvua

Dick Johnson haluaa tarjota miehille – jätkille ja äijille – lifestyle-kokonaisuuden. Tarina alkoi hiusrasvasta vuonna 2014.

– Dick Johnson perustettiin siksi, että saatiin kunnon hiusrasvaa Suomen markkinoille. Niihin samoihin aikoihin nousi myös partabuumi, joka lähti hyvin liikkeelle, kertoo Dick Johnsonin toimitusjohtaja ja perustaja Leevi Kangas. 

Liiketoiminta kasvoi parturiliikkeiden, verkkokauppojen ja maahantuonnin ympärille. Jo tovin suosituin tuote on ollut Suomessa valmistettu pallivaha. 

Lopulta oli aika päivittää perusasiat kuntoon. Kasvun mahdollistamiseksi oli keskitettävä eri toimintojen ja varastojen hallinta samaan paikkaan. Dick Johnsonin kohdalla sen mahdollisti Shopify ja siihen liitettävät sovellukset. 

Yli 30 000 pallivahapurkkia myöhemmin

Dick Johnsonilla oli käytetty Shopifyta jo pienimuotoisesti aiemmin. Pallivahaa oli myyty kansainvälisesti verkkokaupan kautta.

– Pallivaha on ollut sellainen tuote, että se uppoaa ihan keneen tahansa. Se kääntyy joka kielelle ja tuntuu naurattavan missä tahansa, Kangas kuvailee suosikkituotetta. 

Dick Johnsonin väki vakuuttui kuitenkin lopullisesti, kun Hyvinvoinnin Tavaratalo päivitti verkkokauppansa Shopifyihin. Hyvinvoinnin.fi-verkkokaupassa on usean tuhannen tuotteen tuotevalikoima. 

– Woolman tuli kuvioihin Hyvinvoinnin verkkokaupan kautta. Tajusimme, että Shopifylla pystyy pyörittämään isompaakin palettia, Kangas kertoo. 

Liiketoimintaa tukevat ominaisuudet samaan kokonaisuuteen

Työnjako verkkokauppaprojektissa oli selvä. Dick Johnsonin väki laittoi kuntoon verkkokaupan perusasetukset. Woolman koski koodiin ja asensi liiketoiminnan vaatimat sovellukset toimintakuntoon. 

– Meillä oli tavoite saada uusi verkkokauppa neljässä viikossa auki. Iso kiitos Woolmanille siitä, se tosiaan tehtiin. 

Uusi dickjohnson.fi sekä ruotsinkielinen verkkokauppa avattiin keväällä 2018. 

Tärkeää oli saada kaikki Dick Johnsonin liiketoimintaa tukevat järjestelmät ja lisäosat osaksi Shopifyta. 

Tueksi kokonaisuuteen löytyi varastonhallinta- ja keräilyohjelma. Ohjelman avulla Dick Johnsonin parturiliikkeet, tuore kivijalkakauppa sekä verkkokaupat saatiin yhden sovelluksen taakse. 

– Markkinoinnillinen työ tapahtuu Shopifyssa ja logistinen puoli hoituu sovelluksen avulla. Saldot pysyvät kunnossa useammalla verkkokaupalla, Kangas kertoo.

Monikanavaista kaupankäyntiä ja automaatiota

Kuluvan vuoden tavoite Dick Johnsonille on saada perusasiat kuntoon. Samalla kun monikanavainen kaupankäynti korjattiin huippuunsa, hiottiin markkinoinnin pulmia.

Aikaisemmassa verkkokaupparatkaisussa ei ollut sähköpostimarkkinoinnin automaatiota. Nyt Mailchimp on yhdistetty Shopifyihin, joten tuotetiedot kulkevat saumattomasti kaupasta uutiskirjeeseen. Myös Facebook-myyntikanava raksuttaa automaattisesti. 

– Nämä ominaisuudet ovat todella tärkeitä meille, koska uutiskirjeen ja Facebookin kautta tulee paljon myyntiä. Ja oikeastaan myyntiä tulee siksi, että Shopify on integroitu niin hyvin näihin järjestelmiin, Kangas toteaa. 

Toimintojen tuominen samaan paikkaan ja niiden mahdollistamat automaatiot vapauttavat käsipareja. Aikaa jää keskittyä itse kaupankäyntiin ja sitä kautta kasvuun. 

– Draivi on kova ja intoa löytyy! Kasvua on tullut hyvää vauhtia. Yritämme laajentaa Dick Johnsonin tuotealaa. Kosmetiikka on tällä hetkellä meidän päätoimiala, mutta nyt olemme tuoneet myös vaatteet mukaan. 

 

Lue myös

Jätä kommentti:

Tilaa uutiskirje