Woolman Oy

Anton & Anton tavoittaa urbaania arkea elävän kaupunkilaisen growth hackingin avulla

Anton & Anton tavoittaa urbaania arkea elävän kaupunkilaisen growth hackingin avulla

Anton & Anton on kiireisen kaupunkilaisen valinta. Ruokakassi-palvelu, ruokakaupat ja kioskit palvelevat betoniviidakon vauhdissa seikkailevaa kävijää.

– Me haluamme olla se taho, johon voi luottaa, kun haluaa syödä hyvin ja laadukkaasti sekä pitää hyvän omantunnon omista valinnoista, kertoo Anton & Antonin liiketoiminnan kehityksestä ja verkkokaupasta vastaava Hanna Jokinen.

Iloinen, näppärä ja vastuullinen. Nämä sanat kuvaavat Anton & Antonin ruokafilosofiaa.

– Vastuullisuus on ollut meille kantava teema. Tarjoamme paljon luomu- ja lähiruokaa, muttemme ole ehdottomia missään. Tuotteen alkuperä täytyy olla tiedossa ja laatu on meille sydämenasia, kuvailee Jokinen. 

Yritys on perustettu 2008 ruokakauppaketjuna. Tänä päivänä Anton & Antonin liiketoiminta keskittyy ruokakassipalveluun, ruokakauppoihin sekä kioskeihin. Jokainen liiketoiminta palvelee omalla kulmallaan kiireistä kaupunkilaista, esimerkiksi ruokakassin avulla asiakas saa arkipäivien ruokien reseptit ja raaka-aineet kotiovelleen viikoittain. 

Ketterä ja sopiva kumppani 

Anton & Anton kaipasi rinnalleen aktiivista yhteistyökumppania, joka tarjoaa jatkuvan mahdollisuuden kehittää myyntiä verkossa. Tavoitteena ei ole ollut tehdä perinteistä markkinointiviestintää. Tahto oli tehdä growth hackingin keinoin ennakkoluulottomia testejä ja oppia uutta toimintaa lyhyiden sprinttien avulla.

Tavoitteena oli saada Ruokakassi-palvelulle lisää jatkuvia tilaajia ja kehittää toimintaa digikanavissa uuteen suuntaan. He etsivät partneria growth hackingiin ja yhteistyö Woolmanin kanssa alkoi keväällä 2018.

– Ruokakassin puolella on saatu hyvin kasvua viime vuoden puolella ja tälle vuodelle on myös kovat tavoitteet. Woolmanilla on tärkeä rooli siinä, että päästään tämän vuoden tavoitteiseen, Jokinen summaa.

Ideoidaan, testataan, analysoidaan 

Uudet ideat pääsevät nopeasti testiin Anton & Antonin ja Woolmanin yhdistäessä voimansa. Yhteistyössä testaamisen kulttuuri on vahvaa: kokeillaan, testataan ja analysoidaan tuloksia.

– Avainasemassa on growth hacker Mikko Rekola ja hänen innostuneisuutensa hypätä uusiin juttuihin ja tarttua mahdollisuuksiin Facebookin puolella.

– Olemme pystyneet hyvin segmentoimaan meidän asiakasryhmiä uudella tavalla. Olemme oppineet paljon ja olemme pystyneet kohdentamaan mainoksiamme paremmin.

Kun Jokinen katsoo kulunutta vuotta taaksepäin, on vuoden aikana tuotettu paljon uutta materiaalia: brändinmukaisia kuvia ja videoita, jotka ovat saavuttaneet kohderyhmänsä Facebookissa ja Instagramissa.

Anton & Anton on käyttänyt Woolmanin growth hacking -palvelua vuoden päivät. Päällimmäisinä sanoina yhteistyöstä nousevat ketteryys ja testaaminen.

– Olemme olleet hyvin tyytyväisiä, olemme pyrkineet pitämään toivomamme ketterän mallin yhteistyökumppaniemme kanssa ja Woolman on pystynyt tarjoamaan meille juuri sen. 

 

Lue myös:

Verkkokauppa-asiaa suoraan sähköpostiisi?