Woolman Oy

10 syytä, miksi kiinteä hinnoittelumme on kriittinen menestystekijä

10 syytä, miksi kiinteä hinnoittelumme on kriittinen menestystekijä

Moni varmaan jo ajatteli, että onhan kiinteitä hintoja nähty ja niillä on nyt sama kikka eli lypsetään asiakasta muutosten hallinnalla. Me emme halua pitkäkestoisia hankkeita ja valtavaa muutosten hallintaa. Haluamme mahdollisimman nopeasti asiakkaillemme tuloksia. Sellaisia tuloksia, joilla asiakkaamme liiketoiminta kasvaa ja kansainvälistyy.

Olipa kyse aloittelevasta tai jo vakiintuneesta liiketoiminnasta pienessä tai isossa yrityksessä, valmiiden palveluidemme hinnat ovat kiinteitä kertamaksuja tai kuukausimaksullisia. Tutkimme myös tulos- ja arvopohjaisia hinnoitteluja. Toki teemme tarvittaessa myös tuntihinnalla, mutta se ei ole meidän tavoite.

Miten kiinteä hinta on mahdollista ja miksi se on kriittinen menestystekijä? 

  1. Liiketoimintalähtöisyys. Toimintamme ja palvelumme onnistuvat vain, kun asiakkaidemme liiketoiminnassa syntyy mitattavia tuloksia.
  2. Asiakkaan asemaan asettautuminen. Ymmärrämme hyvin asiakasta. Tiimissämme on 20 vuoden kokemus kaupan alalta verkkokauppiaana sekä isoissa että pienissä organisaatioissa. Epäonnistunut asiakassuhteen syinä ovat useimmiten väärät odotusarvot, oletukset ja kommunikaatio.
  3. Emme myy epäsopivaa. Kokemuksesta tiedän, että ”Ei” on vaikea sana. Mutta se on edellytys onnistumiselle.
  4. Kokemus ja tiimi. Meillä on yli 20 vuoden kokemus verkkokauppa-, internet- ja ohjelmistoliiketoiminnasta. Ymmärrämme mikä toimii ja mikä ei sekä mitä tarvitsemme. Olemme tehneet pitkään töitä yhdessä ja myös eri puolilla pöytää asiakkaana ja toimittajana. Pitkän kokemuksemme pystymme kääntämään asiakkaidemme eduksi, kun heidän ei tarvitse maksaa oppirahoista ja turhasta työstä.
  5. Emme ole teknologiauskovaisia. Tiedämme kuitenkin, että teknologiaosaamisemme pitää olla syvää, jotta voimme luvata tuloksia asiakkaillemme. Toisaalta pelkkä teknologiaosaaminen ei riitä, vaan se pitää pystyä laittamaan kontekstiin eli liiketoimintaan. Osaaminen kertyy jatkuvasti tutkimalla ja oppimalla sekä toistuvilla toimituksilla. Tämä ei onnistu, mikäli yrität tehdä kaikilla mahdollisilla teknologioilla. Se ei kuitenkaan poista sitä, ettemme seuraisi vaihtoehtoisia teknologioita ja vaihtaisikin niitä markkinan sekä tarpeen muuttuessa. Vahva osaaminen antaa pohjan hinnoittelulle, kun tiedämme mikä on mahdollista ja miten.
  6. Olemme uteliaita etsimään ratkaisuja asiakkaidemme liiketoiminnalle. Investoimme jatkuvasti aikaa tutkimiseen ja kokeilemiseen. Ratkaisumme ei tarkoita vain teknologioita vaan aina kaupan toimintamalleista, prosesseista, kumppaneihin ja asiakaskokemukseen. Investoimalla etukäteen, pystymme hinnoittelemaan palvelumme kiinteästi emmekä maksata oppirahoja asiakkaan hankkeessa.
  7. Turhan työn poistaminen. Vähennämme manuaalisen työn määrää. Asiakkaidemme lisätarpeista pyrimme tekemään yleiskäyttöisiä tai asiakkaan omia valmiita pilvessä ajettavia sovelluksia. Kiinteät hinnat ohjaavat meidät toimimaan näin.
  8. SaaS-teknologiat. Teemme töitä vain SaaS-teknologioilla. Ne vähentävät riskejä, työmääriä ja erityisesti pyörän rakentamista uudelleen jokaiselle asiakkaalle, kuitenkin mahdollistaen hallitun kustomoinnin, integraatiot sekä lisäominaisuudet. Asiakaskohtaiset työt voimme hinnoitella kiinteästi ja yleiskäyttöisistä ominaisuudet voimme toimittaa kuukausimaksullisina sovelluksina pilvestä.
  9. ”Eating your own dogfood”. Kuuluisa lause, jota vain harva pystyy tekemään. Julkaisimme oman verkkokaupan, tutustu! Pystymme testaamaan ja oppimaan asioita, joita toimitamme, tuemme sekä neuvomme asiakkaillemme nyt sekä tulevaisuudessa.
  10. Haluamme tiimiin lisää osaamista ja rekrytoimme monipuolisesti valmiista osaajista aina tulevaisuuden tekijöihin jakamaan yhteisiä arvoja ja missiota. Monialainen tiimi mahdollistaa innovaatiot ja asiakaskokemuksen sekä uudet kiinteä hintaiset palvelut.

Palvelumme kattavat aina valmennuksesta ja konsultoinnista ohjelmistopalveluihin monikanavaisessa liiketoiminnassa. Haluamme poistaa asiakkaidemme teknologiset esteet ja siirtää fokuksen sekä resurssit liiketoimintaan. Miten? Lue lisää täältä. 

Perusta oma kauppasi täällä!

 

Teksti: Juha Harju

Jätä kommentti:

Tilaa uutiskirje